Pyöräbaanaa pitkin päiväkotiin

Työ jatkuu myös seuraavalla vaalikaudella.

JOKA TOINEN KESKIVIIKKO neljän vuoden ajan me 19 vihreää kaupunginvaltuutettua olemme istuneetkaupungintalolla parantamassa maailmaa. Politiikan askeleet ovat usein hitaampia kuin haluaisimme, mutta olemme silti onnistuneet saamaan paljon aikaan.

HELSINKIÄ ON KEHITETTY hajautuvasta autokaupungista kohti tiivistä joukkoliikenteen, kävelyn ja pyöräilyn kaupunkia. Päätimme muuttaa moottoritiet kaduiksi, joiden varteen mahtuu asumaan. Kalliiden autotunneleiden sijaan rakennamme kaksi uutta pikaratikkaa: Jokerin idän ja lännen välille ja Kruunusillat Laajasaloon.

HELSINGIN UUSI ENERGIAPOLITIIKKA ON TOIVOA HERÄTTÄVÄÄ: päätimme sulkea Hanasaaren voimalan ja korvata sen uusiutuvalla energiatuotannolla.

SAIMME SÄILYTETTYÄ jokaisen lapsen oikeuden päivähoitoon, vaikka hallitus halusi poistaa sen. Talvikauden hätämajoituksen tarjoamme kaikille tarvitseville – ketään ei jätetä yöksi pakkaseen! Koulut saavat tasa-arvorahaa, jotta kaikilla lapsilla on yhdenvertaiset mahdollisuudet oppia.

OLEMME NÄYTTÄNEET, että Helsinki voi ajaa edistyksellistä linjaa riippumatta siitä politiikasta, mitä maan hallitus tekee.

KAUPUNKIA ei muuteta yksin. Kiitos Helsingin muutoksesta kuuluu teille kaikille, jotka olette sitä tukeneet. Aktiiveille, äänestäjille, kansanliikkeille, ihan kaikille. Kiitos!
Yhdessä meissä on voimaa.
Yhdessä me käännämme Helsingin suunnan askel kerrallaan.

OTSO KIVEKÄS

Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja