Tino Singh

Olen helsinkiläinen 7-vuotiaan pojan isä, joka haluaa rakentaa pojalleen paremman Helsingin.

Olin mukana järjestämässä Utøyan jälkeen Hiljaisuuden rikkomisen päivän mielenosoitusta, sekä Meillä on Unelma -mielenosoitusta, sekä Peli Poikki -mielenosoituksessa. Kaikki nämä tapahtumat ovat olleet hienoja ja tärkeitä. Ne osoittavat, että helsinkiläisten suuri enemmistö ei hyväksy rasismia ja fasismia. Silti äärioikeiston vaikutusvalta huolestuttaa ja ahdistaa helsinkiläisiä edelleen.

Puheiden lisäksi nyt tarvitaan myös rohkeita poliittisia tekoja ja poliitikkoja. Siksi olen päättänyt asettua ehdolle. Haluan tehdä Helsingistä tasa-arvoisemman, turvallisemman ja viihtyisämmän asuinpaikan kaikille – äidinkielestä, sukupuolesta, elämänkatsomuksesta, etnisestä taustasta tai seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Helsinkiläisenä olen ylpeä intialaisista juuristani ja vanhemmistani, jotka muuttivat Suomeen yrittäjinä 70-luvulla, kasvattivat minut ja rakensivat Helsinkiä omalla kovalla työllä ennakkoluuloista ja vastoinkäymisistä huolimatta. Olen myös ylpeä siitä, että olen varttunut Jakomäessä.

Edustaesani Suomea kansainvälisissä kilpailuissa menestyksekkäästi ymmärsin, että suomalaisuus, isänmaanrakkaus ja lähiseuturakkaus kuuluvat kaikille helsinkiläisille yhtäläisesti eikä niitä kuulu jättää ahdasmielisten pilattavaksi. Voimme yhdessä pistää pelin poikki valtuustossa ja ottaa Helsingin takaisin kaikille helsinkiläisille.

Helsingillä on loistava tulevaisuus, kun puhallamme yhteen hiileen, kuuntelelemme ja opettelemme ymmärtämään toisiamme yli kieli- ja kulttuurirajojen. Toimimalla yhdessä voimme puuttua natsien ja heitä suojelevien poliittiseen vaikutusvaltaan. Äänestetään natsit ja rasistit pois Helsingin kunnallisvaltuustosta.

Ammatti/nimike: Isä, toimitusjohtaja
Twitter-nimi: Tino Singh