Petri Viglione

Olen 49-vuotias suomalais-italialainen yrittäjä ja alkoholipolitiikan vaikuttaja. Olen toiminut viinien parissa vuodesta 1993, eli siitä asti kun perustin yritykseni joka mahdollisti työllistymiseni. Koulutukseltani olen valtiotieteen maisteri. Olen valmistunut Napolin L’Orientale yliopistolta vuonna 1992. Perheeseeni kuuluu puolisoni Marika Krookin lisäksi neljä lastani. Meillä puhutaan kotona sujuvasti suomea, ruotsia ja italiaa. Monikielisyys on osa Helsingin arkea ja yhä enevin määrin kaupunkimme tulevaisuutta.

Olen asettunut ehdolle vihreiden listoilla Helsingin kunnallisvaaleissa, koska vihreät kehittävät ja ajavat kaupunkimme muutosta koko ajan parempaan suuntaan. Avoin kaupunkikulttuuri, rohkeat joukkoliikenneratkaisut ja yrittämisen vapaus ovat osa tulevaisuuden Helsinkiä. Tällainen uusi vetovoimainen pääkaupunki on myös omiaan luomaan kasvavia työ- ja bisnesmahdollisuuksia. Avoin kaupunki toimii uudenlaisen yritystoiminnan hautomona ja samalla se lisää kaupunkimme kiinnostuvuutta sekä investoijien että turistien silmissä.

Vihreät ovat minulle liberaali ja yritysystävällinen poliittinen valinta. Puolue tukee kaikille – myös yrittäjille maksettavaa perustuloa, joka korvaisi vanhaa byrokraattista tukiviidakkoa, ja varmistaisi, että työn vastaanottaminen olisi aina kannattavaa. Vihreät ovat myös ehdottaneet sellaisen yritystoiminnan sääntelyn purkua, jonka maksumieheksi joutuvat kansalaiset. Apteekkitoiminta on tästä hyvä esimerkki. Alkoholin vähittäismyynti voisi asteittain olla seuraava.

Vihreä arvomaailma, joka puhuu monien kielien ja –kulttuurien puolesta on myös osa omaa käsitystäni nykymaailmasta. Helsingillä on kaikki samat edellytykset kuten Berliinilläkin tulla nuoreksi, dynaamiseksi ja kestävän kehityksen puolustajaksi!

Ammatti/nimike: Valtiotieteiden maisteri, yrittäjä
Kotisivut: http://www.petriviglione.fi