Pauliina Saares

Olen töölöläinen kolmevuotiaan lapsen äiti. Töitä teen MEP Heidi Hautalan erityisavustajana ja Vihreiden kansainvälisten asioiden päällikkönä. Pitkä työkokemus järjestösektorilla ja politiikan parissa on tehnyt minusta paitsi ihmisoikeuksien, yritysvastuun ja talouden asiantuntijan, myös tehokkaan viestijän, erinomaisen tiedonhankkijan ja hyvän kuuntelijan. Olen valmis tekemään kaikkeni helsinkiläisten hyvinvoinnin eteen.
Haluan Helsingin, joka tarttuu eriarvoisuuteen ja takaa kunnolliset palvelut kaikille asukkailleen, esimerkiksi pitämällä huolta varhaiskasvatuksen ja koulutuksen laadusta. Reilu Helsinki panostaa vastuullisuuteen ja tekee julkiset hankinnat ympäristöä ja ihmisoikeuksia kunnioittaen sekä veroparatiiseja karttaen. Helsingin on myös satsattava päätöksenteon avoimuuteen ja läpinäkyvyyteen. Tahdon, että Helsinki on rento kaupunki, joka tukee kulttuuria ja takaa, että kaupunkilaisilla on tilaa hengittää lähimetsissä ja rannoilla.
Ammatti/nimike: Erityisavustaja, valtiotieteiden maisteri
Twitter-nimi: @pauliinasaares