Matilda Merenmies

Oikeudenmukainen Helsinki nyt ja tulevaisuudessa

Tuon juridista osaamista ja perus-ja ihmisoikeustuntemusta kunnan päätöksentekoon. Tämänhetkinen Suomen hallitus on ajanut systemaattisesti kurjistavaa politiikkaa: mm. koulutus, varhaiskasvatus, työttömät ja opiskelijat tulevat kärsimään eniten näistä tiukennuksista. Kuntatasolla voidaan kuitenkin vaikuttaa paljon siihen, miten hallituksen päätöksiä toteutetaan ja miten päätökset vaikuttavat meihin helsinkiläisiin. Helsingin  tulee turvata yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon edellytykset jatkossakin. Tasa-arvoa ja lasten yhdenvertaisuutta tuetaan mm. laadukkaalla ja maksuttomalla varhaiskasvatuksella ja peruskoululla. Toimiva kaupunki edellyttää läpinäkyvää päätöksentekoa. Kunnan tehtäviä hoitavat yhtiöt eivät saa piiloutua yrityssalaisuuksien taakse vaan näitä tulisi koskea samat julkisuusvaatimukset kuin jos kunta hoitaisi tehtävää itse.

Ammatti/nimike: Juristi, oikeustieteen maisteri
Twitter-nimi: @merenmies
Instagram-nimi: merenmies
Kotisivut: http://www.matildamerenmies.fi