Johanna Nuorteva

Olen erityisluokanopettaja, kolmannen kauden varavaltuutettu, HYKS-lautakunnan jäsen ja lähikoulun vanhempainyhdistyksen varapuheenjohtaja. Asustan Arabianrannan tuntumassa Toukolassa. Elän kolmilapsisen ja kaksikielisen perheen arkea ja ruuhkavuosia. Arki on täyttä elämää. Halu toimia oikeudenmukaisen yhteiskunnan puolesta on ohjannut minua ja lapsesta asti.

Nämä vaalit ovat minulle erityisesti koulutuksen, varhaiskasvatuksen ja metsien vaalit. Erityisluokanopettajana ja kolmen lapsen äitinä näen arkea kouluissa ja päivähoidossa. Sisäilmaongelmat ja kasvaneet ryhmäkoot ovat todellisia ongelmia. Avustajia ja erityisopettajia on tarpeen lisätä. Varhaiskasvatus ja koulut ovat tärkeitä paikkoja syrjäytymisen ehkäisyyn ja kasvattamaan lapsi uskomaan itseensä. Koulujen ryhmäkokoja on välttämätöntä pienentää ja avustajia lisätä. Tasa-arvoinen varhaiskasvatus kuuluu kaikille ja perhe on itse paras asiantuntija siinä, minkä mittaiset hoitopäivät parhaiten tukevat heidän arkea ja pärjäämistä.

Meillä on mahdollisuus luoda kaupunkia, jossa ennaltaehkäistään syrjäytymistä ja otetaan maahanmuuttajat osaksi meitä. Kotouttaminen ja riittävä kielikoulutus auttavat pääsemään työelämään ja osaksi tätä yhteisöä. Terveydenhuolto paperittomille on inhimillistä toimintaa ja meidän velvollisuus, koska Suomikin on sitoutunut kansainvälisiin ihmisoikeussopimuksiin.

Uskon politiikkaan, jota tehdään luottaen oikeudenmukaisuuteen ja empatiaan. Käythän lukemassa lisää Facebookista ja nettisivuiltani.

Ammatti/nimike: Erityisluokanopettaja
Luottamustoimi: varavaltuutettu, HYKS-lautakunnan jäsen