Hannu Oskala

Olen 38-vuotias ”musiikkialan moniottelija” ja asun Siilitiellä vaimoni ja kaksivuotiaan tyttäremme kanssa. Vuonna 2012 kirjoitin vaaliesittelyyn seuraavasti: ”Olen mukana politiikassa koska haluan pelastaa maailman. Helsinki ei ole valmis, maailmasta puhumattakaan. Minua huolestuttavat erityisesti hyvinvointivaltion rapautuminen ja ilmastonmuutos. Vain tasa-arvoisessa ja ehjässä yhteiskunnassa voi löytyä varaa puuttua myös koko ilmakehän pelastamiseen satojen vuosien jänteellä.” Neljä vuotta kokeneempana voin allekirjoittaa tämän yhä.

Olen kuluvalla kaudella toiminut valtuutettuna, Vihreän kaupunginhallitusryhmän puheenjohtajana ja Vihreän valtuustoryhmän varapuheenjohtajana. Olen myös maakuntavaltuutettu.

Maailma pelastetaan kaupunki kerrallaan. Haluan olla mukana rakentamassa Helsingistä koko Itämeren parasta kaupunkia. Kulttuuri, kaupunginsuunnittelu ja ilmastonmuutoksen torjunta ovat minulle erityisen tärkeitä teemoja. Olen edistänyt päätöksenteon avoimuutta kirjoittamalla kaupunginhallituksen kokouksista blogissani.

Ammatti/nimike: Freelance-muusikko
Luottamustoimi: Kaupunginhallituksen jäsen